Перейти до основного вмісту

Що таке інклюзивне навчання?

ЮНЕСКО визначає інклюзивне навчання як «процес звернення і відповіді на різноманітні потреби учнів через забезпечення їхньої участі в навчанні, культурних заходах і житті громади, та зменшення виключення в освіті та навчальному процесі ». 

Тобто це такий спосіб отримання освіти, коли учні або студенти з особливими освітніми потребами навчаються в загальному освітньому середовищі за місцем свого проживання, -і це є альтернативою інтернатній системі, за якою вони утримуються та навчаються окремо від інших дітей, або домашньому та індивідуальному навчанню.




КОГО МИ ВВАЖАЄМО ДІТЬМИ З ОСОБЛИВИМИ ОСВІТНІМИ ПОТРЕБАМИ 

Наразі законодавчо схвалено вживання терміну «діти з особливими освітніми потребами ». Його використовують щодо дітей до 18 років, які потребують додаткової навчальної, медичної і соціальної підтримки з метою покращення здоров‘я, розвитку, навчання, загальної якості життя та соціалізації, тобто включення в громади своїх однолітків та інших дітей. До цієї категорії належать і діти з постійною або тимчасовою інвалідністю.

МЕТА ІНКЛЮЗИВНОГО НАВЧАННЯ 

Інклюзивне навчання має покращити навчальне середовище, забезпечити потреби всіх вихованців, учнів з повагою до їхніх здібностей та можливостей. Учителям, вихователям та здобувачам освіти відкривається все розмаїття способів навчання, а його методи мають бути особистісно орієнтованими – з урахуванням індивідуальних особливостей навчально пізнавальної діяльності дітей з особливими потребами.

ПЕРЕВАГИ ІНКЛЮЗИВНОГО НАВЧАННЯ

  Усуваються бар‘єри в системі освіти та системі підтримки дітей з особливими потребами.

  Батьки залучені до процесу навчання. 

 Діти з особливими освітніми потребами отримують можливість для нормальної соціалізації, розвитку своїх сильних сторін і талантів та подальшої інтеграції в суспільство, вступ до професійних та вищих навчальних закладів.

  У дітей з особливими освітніми потребами формуються соціальні компетенції для налагодження дружніх стосунків з ровесниками у школі та поза її межами; моделюються належні способи взаємодії з колективом.

  Створюється атмосфера спокійного прийняття відмінностей інших людей.

8 основних принципів інклюзивної освіти

1. Цінність дитини не залежить від її здібностей та досягнень.

2. Кожна дитини здатна відчувати і думати.

3. Кожна дитина має право на спілкування і на те, щоб бути почутим.

4. Усі діти мають потребу один в одному.

5. Справжня освіта може здійснюватися тільки в контексті реальних взаємин.

6. Усі діти потребують підтримки і дружби ровесників.

7. Для всіх дітей досягнення прогресу швидше може бути в тому, що вони можуть робити, ніж у тому, що не можуть.

8. Різноманітність посилює всі сторони життя дитини.




Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

Робота в інклюзивному класі

 Основним завданням асистента вчителя є допомога вчителю в забезпеченні індивідуального підходу в освітньому процесі, створенні індивідуальної програми розвитку для дитини з особливими освітніми потребами. Спостереження за дитиною з метою вивчення її індивідуальних особливостей, схильностей інтересів та потреб.   Важливою та невід'ємною складовою асистента вчителя є співпраця з класним керівником і вчителями - предметниками.   Працюю асистентом вчителя в інклюзивному 5-Б класі. Мій учень - Яремко Іван, який був скерований комісією Городоцького інклюзивно-ресурсного центру на інклюзивне навчання у 2020 році. Класним керівником учня є практичний психолог Шевчук Оксана Йосипівна.                                                Заняття з психологом дають позитивний результат Кожна дитина - це найбільший та найцінніший скарб для своїх батьків. Правильно вибудувані відносини батьків з педагогом - це якщо і не половина успіху, то дуже серйозний внесок в процес освіти дитини. Постійно спілк

Інформація про себе

  Дейнека Зеновія Романівна Сімейний стан: одружена Освіта: Інститут післядипломної освіти Львівського національного університету імені Івана Франка  (кваліфікація - викладач української мови та літератури). Категорія: спеціаліст Педагогічний стаж: 10 років Стаж асистента вчителя: 3 роки Проблема над якою я працюю: "Організація освітнього середовища в умовах інклюзивного навчання". Моє життєве кредо: "Віддай людині крихітку себе.                                         За це душа поповнюється світлом " Хобі: виготовлення квіткових композицій, подорожі. Риси характеру: емоційна, амбітна, дружелюбна, працьовита.

Моє педагогічне есе

    Моє педагогічне кредо:   “ Йти вперед – значить утратити душевний спокій, залишитися на місці – значить утратити себе “. Чи мріяла я стати вчителем? Так, мріяла. Адже першим ученим у житті кожної людини є вчитель.   Це не просто високоосвічена людина, а той, хто вміє передати свої знання іншим, пояснити незрозуміле, знайти ключ до здібностей учня.    Коли   була маленькою, бавилася “школи ”, садила свої ляльки за “ парти ” , навчала їх, пояснювала , ставила оцінки. Проте так склалися життєві обставини, що обрала зовсім іншу професію. Та думка про педагогічну діяльність не полишала мене. Поштовхом для вступу до педагогічному закладу, був мій прихід на роботу в школу. Спочатку я працювала лаборантом, але розуміла, що потрібно розвиватися, рухатися вперед.    І вже в зрілому віці стала студенткою педагогічного інституту. Сіла за студентську лаву зі значно молодшими від мене людьми.    Навчання, робота, сім ’ я – усе це потрібно було поєднувати. Звичайно, було нелегко, та мен